torstai 7. toukokuuta 2015

MY CHILDHOOD

Mietin tässä yhtenä päivänä omaa lapsuutta, kun ulkona ollessa metsän tuoksu toi mieleen majaleikit veljen kanssa. Jännä, miten tuoksut ja esineet tuo mieleen muistoja. Sitä huomaa hymyilevänsä.

Törmäsin blogeja lukiessani my childhood - postauksiin, joissa muisteltiin omaa lapsuutta. Lienee aika selvää, että osa näistä muistoista on myös muiden, samassa ajassa lapsuutensa eläneiden muistoja?

Pitemmittä puheitta, tässä 10 (vain 10!) asiaa ajalta kun olin pieni:

1. Tupperware - piirustuslevyt



Ää! Nämä oli lapsena aivan ykkösjuttu. Vähänkö ärsytti, jos kynän terä oli liian paksu noihin ahtaisiin rakoihin!


2. Kiiltokuvat ja tarrakirjat




Heh. Minulla oli suuri kansio kiiltokuville. Niitä oli paljon. Enkä muuten tykännyt noista enkeleistä ollenkaan.

Niin ja mistä löysi minut ala-asteella? No istuin  koulun portailla vaihtelemassa sekä vertailemassa tarroja! :D


3. Kirjekaverit ja ystäväkirjat



Minulla oli aika monta kirjekaveria. Oi muistatteko tuoksupaperit? Ah. Ala-asteella lopetin yhden seurustelusuhteen sillä perusteella, että kirjepaperi loppui :D Olen aina ollut fiksu!

Ystäväkirjoja löytyy kaapista useampi. Niitä on mukava välillä lueskella ja nauraa hyville jutuille ;)


4. Hevoshullu - lehti ja Pollux- hevoskerho



Hahhaa! Kuuluin Pollux - hevoskerhoon. Tuo Takaisin satulaan oli yksi minun lempikirjoista. Hevoshullusta paras oli tietenkin Polle, maailman monin poni.


5. Musiikki mankalta kasetille



Radiota kuunneltiin kovasti. Televisiosta tuli Jyrki. Kasetille piti yrittää nauhoittaa lempibiisit, ja usein meni hermot kun onnistui nauhoittamaan radioselostajan puhetta! Ala-asteella minun Smurffit - kasetille nauhoitti luokan söpöin poika vahingossa sanat "oho, miten tää sammuu". Taisin kuunnella niitä pojan sanomisia enemmän kuin Smurffeja. :D


6. Ala-asteen discot



Meidän koululla oli minun muistin mukaan usein diskoja. Ensimmäiset hitaani tanssin My heart will go on - biisin tahtiin ja diskoissa ostin itteni kipiäksi popcornista, 

7. Bäkkärit


Minun lempparit! Kirjoitin Brianille fanikirjeenkin. Fanitin Briania siksi, koska kaikki muut fanitti Nickiä ja en halunnu olla massan mukana! :D

8. Tamagotchit


Näitä oli kaikilla. Minulla oli semmoinen dinosaurus. Se kuoli kerran, enkä kertonu kellekkään. Painoin reset - nappia ja se eli taas!

9. Piirretyt


Bambukarhut oli ihan paras. Oon vissiin ainut joka on sitä katsonut, koska kukaan kenen kanssa olen siitä jutellut, ei muista sitä. Tohtori Sykerön tunnari soi päässä yhä, ja Turtlesit oli pelottavia! Vili Vilperi oli mainio. Tehtäispä nykyään yhtä hyviä lastenohjelmia :)

10. Nintendo ja pleikkari 1



Näitä muuten pelattiin paljon! Super Mario oli ihan loistava ja Crash, ai että. 

--

Olisin voinut laittaa tähän vielä vaikka mitä. My little pony, barbit, konkkasta pihalla.. ihania aikoja!

Mitkähän nousee ykkösjutuiksi meidän pikkuherran lapsuudessa? Jää nähtäväksi :)

--------------------------------------

Määpä kerrankin haastan ;)

Eli tehtävä: 

Kerro 10 asiaa lapsuudestasi ja selitä, miten ne liittyvät juuri sinuun. 

Haasta 1-3 blogisi lukijaa mukaan!

Haastetut:


Terveisin Jenni



4 kommenttia:

  1. Antakaa anteeksi kehysten pikamuokkaus paintilla :D

    VastaaPoista
  2. Koskaan en oo radiosta nauhottanu biisejä kasetille (ei mun tarvinnu, sisko teki sitä), tohtori sykeröä en oo koskaan kattonu ja bäkkäreistä en tykänny ja kuuntelin niitä vaan pakosta ku paras kaveri tykkäs :D Mutta Nick oli paras siksi ku se on blondi.

    VastaaPoista